راهنمای جامع خرید مهره شطرنج

شطرنج جزء محبوب‎ترین بازی‎های فکری است که می‌تواند از زوال عقل و ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند! معمولا افرادی که شطرنج بازی می‎کنند دارای تفکر خلاقی بوده و می‎توانند در انتخاب‎هایشان بهتر عمل کنند. به همین دلیل شطرنج در میان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طرفداران بسیاری داشته و معمولاً در هر خانه‎ای می‎توان این بردگیم جذاب را پیدا کرد.

اما در حین بازی شطرنج یکی از مشکلاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد، گم شدن یا شکستن مهره ‎های بازی است. در این صورت نیاز به مهره‎های جدیدی دارید؛ اما در خرید مهره شطرنج چه چیزی برای شما مهم است؟ امروزه این محصولات در طرح‎ ها و مدل‎ های بسیار متنوع تولید شده و در رنج‎های قیمتی متفاوتی قابل خریداری هستند؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله راهنمای خرید مهره شطرنج را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به این صورت می‎توانید بهترین مهره ‎های چوبی یا فلزی را سفارش داده و از بازی با آنها لذت ببرید.

راهنمای جامع خرید مهره شطرنج
راهنمای جامع خرید مهره شطرنج

بهترین جنس مهره شطرنج کدام است؟

معمولا از مواد اولیه مختلفی برای ساخت مهره شطرنج استفاده می‌شود که از آن‎ها می‎توان به چوب، فلز، سنگ و پلی استر اشاره کرد. انتخاب هر یک از این مواد اولیه می‌تواند در قیمت، زیبایی و دوام مهره ‎های شطرنج اثرگذار باشد!

مهره شطرنج چوبی

مهره شطرنج چوبی معمولاً از جنس چوب گردو تولید می‎شود که دارای دوام بالا و کیفیت بسیار عالی است. البته برای تولید این محصولات می‌ توان از چوب‎های جنگلی ارزان‎تر نیز استفاده کرد که با وجود قیمت مناسبشان از جلوه کلاسیک و بسیار زیبایی برخوردارند. امروزه مهره‎ های چوبی در طرح‎های بسیار متنوعی قابل سفارش هستند که با استفاده از هنر منبت کاری روی چوب اجرا شده و جزئیات آن‌ها می‎تواند هر چشمی را خیره کند.

راهنمای جامع خرید مهره شطرنج
راهنمای جامع خرید مهره شطرنج

مهره شطرنج فلزی

برای تولید مهره شطرنج فلزی معمولاً از برنج و آلومینیوم استفاده می‎شود. به این صورت می‎توان مهره‎‎ های بسیار با کیفیتی را تولید کرد که در کنار جلوه زیبا، از دوام زیادی برخوردار بوده و بر اثر استفاده مداوم دچار تغییر رنگ نشوند. در این نوع مهره‎ ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه شطرنج از پارچه مخمل نرم و با کیفیت در زیر مهره استفاده می‎شود. مهره‎های فلزی در طرح‎های متنوعی قابل سفارش هستند که از آن‎ها می‎توان به مهره طرح هخامنشی و مهره طرح جنگ صلیبی اشاره کرد.

مهره شطرنج سنگی

افرادی که علاق‎مند به خرید مهره شطرنج لوکس هستند، حتماً مهره‎ های سنگی را در نظر داشته باشند. این محصولات از جنس سنگ طبیعی تولید شده و کاملا نرم و صیقلی هستند. به همین دلیل با استفاده از این مهره ‎ها احتمال ایجاد خط و خش روی صفحه شطرنج وجود ندارد و می‎توانید از دوام و کیفیت بالای این محصولات اطمینان داشته باشید.

راهنمای جامع خرید مهره شطرنج
راهنمای جامع خرید مهره شطرنج

مهره شطرنج پلی استری

مهره شطرنج پلی استری دارای قیمت ارزانتری نسبت به مهره ‎های سنگی، فلزی و چوب گردو است. این محصولات را می‎ توانید در طرح‎ های متنوع مثل طرح جنگ صلیبی یا مصری سفارش داده و از آن‎ها برای بازی یا زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

انواع مهره شطرنج در چه مدل ‎هایی تولید می‎شوند؟

تفاوتی نمی‎کند مهره شطرنج از چه جنسی تولید شده باشد! در هر صورت می‎توانید این محصولات را در مدل ‎های بسیار متنوع سفارش داده و از بازی با آن‎ها لذت ببرید. برای مثال مهره‎ های شطرنج چوبی در طرح منبت پیچی، منبت اژدها، رخ و… قابل سفارش هستند. همچنین مهره ‎های فلزی و پلی استری را می‎توانید در طرح ‎های جنگ صلیبی، هخامنشی، مصری و… سفارش دهید.

البته به بازیکنان حرفه‎ای شطرنج توصیه می‎کنیم در حین خرید مهره، مدل فدراسیونی را انتخاب کنند که برای بازی حرف ه‎ای طراحی شده و از جنس چوب یا پلاستیک فشرده سنگین تولید می‎شود.

قیمت مهره شطرنج

در حال حاضر انواع مهره شطرنج را می‎توانید در رنج‎های قیمتی متفاوت نسبت به هم خریداری کنید. در واقع تعیین قیمت این محصولات به عوامل متعددی وابسته است که از آن‎ها می‎توان به جنس، طرح، ابعاد و کیفیت ساخت مهره‎ها اشاره کرد. برای مثال مطمئناً قیمت مهره دست ‌ساز شطرنج بیشتر از مهره ‎های کارخانه‎‌ ای بوده و به همان نسبت از جلوه زیباتری نیز برخوردار است.

اما توصیه می‎کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت این محصولات وارد وب سایت رویال بلوط شده و عبارت «مهره شطرنج» را جستجو کنید. به این صورت می‎توانید مدل‎های مختلف این محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول دلخواه خود را سفارش دهید.

سوالات متداول

مهره شطرنج از چه جنسی تولید می‎شود؟

معمولاً مهره‎ های شطرنج از جنس پلاستیک فشرده شده، چوب، پلی استر، فلز و سنگ تولید می‎شوند که هر یک ویژگی‎ های متفاوتی نسبت به دیگری دارند.

مهره شطرنج فدراسیونی چیست؟

مهره شطرنج فدراسیونی مهره‌ای است که اندازه استانداردی داشته و در طرح ساده‎ تولید می‌شود. بنابراین از مهره‎ های لوکس پرجزئیات نمی‌ توانید برای بازی حرفه ای استفاده کنید.

مهره شطرنج چوبی یا فلزی را از کجا سفارش دهیم؟

برای خرید انواع مهره شطرنج چوبی، پلاستیکی، فلزی، سنگی و پلی استری می‎توانید وارد وب سایت رویال بلوط شده و در بخش «شطرنج و لوازم جانبی» روی «مهره شطرنج» کلیک کنید. به این صورت تمامی مهره ‎های موجود در فروشگاه برای شما به نمایش درآمده و می‎توانید مدل دلخواه خود را سفارش دهید.

گفتار پایانی

آیا شما هم علاق‎مندید بهترین مهره شطرنج را برای بازی یا دکوراسیون منزل خود سفارش دهید؟ در این صورت حتماً مطلب بالا را مطالعه کنید! زیرا در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید مهره شطرنج را در اختیار شما قرار داده و در رابطه با متریال مورد استفاده و طرح‎ های متنوع این محصولات اطلاعات کاملی را خدمتتان ارائه کنیم.

در صورتی که علاق‎مند خرید مهره ‎های شطرنج دست ساز یا کارخانه‌ ای با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید می‎توانید وارد وب سایت رویال بلوط شده و این محصولات را با متعلقات آن سفارش دهید. فروشگاه رویال بلوط به صورت تخصصی به تولید و فروش انواع تخته نرد، شطرنج، منچ و دیگر بردگیم ‎های محبوب می‎پردازد. شما می‎توانید این محصولات را به صورت آنلاین یا حضوری از این فروشگاه تهیه کرده و خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه کنید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس