درباره تخته نرد ریشه گردو بیشتر بدانید!

تخته نرد ریشه گردو چیست؟ چه ویژگی ‎هایی دارد و قیمت آن چقدر است؟ اگر جزء علاقمندان بازی تخته نرد باشید احتمالاً با لوکس‌ ترین تخته نردهای جهان آشنا بوده و بهترین جنس چوب برای تولید تخته نرد را می‌ شناسید.

همانطور که می‎دانید تخته نرد ریشه گردو یکی از لوکسترین تخته نردهای موجود در بازار است که با استفاده از چوب و ریشه گردوی درجه یک تولید می‎شود. این نوع تخته نرد به دلیل جلوه طبیعی بسیار زیبایش مورد توجه قرار گرفته و امروزه متقاضیان زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله راهنمای خرید تخته نرد ریشه گردو را در اختیار شما عزیزان قرار داده و اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‎ های آن خدمتتان ارائه کنیم.

درباره تخته نرد ریشه گردو بیشتر بدانید!
تخته نرد ریشه گردو

تخته نرد ریشه گردو چیست؟

تخته نرد ریشه گردو همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از چوب ریشه گردو ساخته می‌شود. قسمت‎ های مختلف چوب گردو دارای تفاوت‎ هایی از نظر استحکام و زیبایی هستند که بهترین بخش چوب این درخت ریشه آن است. به همین دلیل امروزه از ریشه این درخت در ساخت صنایع دستی مثل تخته نرد استفاده می‌شود.

البته باید بدانید که چوب گردوی مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و بهترین چوب گردو در کردستان و سنندج یافت می‌شود. در این منطقه می‎توان چوب و ریشه گردوی ۲۰۰ تا ۵۰۰ ساله را تهیه کرد که به دلیل عمر زیادشان دارای گره ‎های طبیعی متعدد بوده و استحکام و دوام بسیار زیادی دارند. شما می‎توانید انواع تخته نرد ریشه گردوی ۲۰۰ ساله یا بیشتر را از طریق رویال بلوط سفارش داده و از بازی با آن‎ها لذت ببرید. اما پیش از انجام این کار بهتر است راهنمای خرید این محصولات را مطالعه کنید.

راهنمای خرید تخته نرد ریشه گردو

اگر قصد خرید تخته نرد ریشه گردو را دارید بهتر است در رابطه با ویژگی‎ های آن اطلاعات کامل‎تری به دست آورده و به موارد زیر توجه داشته باشید:

جنس تخته نرد ریشه گردو

تخته نرد ریشه گردو ممکن است تماماً از جنس ریشه گردو ساخته شده یا ترکیبی از ریشه و چوب درخت گردو باشد. در نظر داشته باشید که قیمت تخته نرد ساخته شده از ریشه و چوب درخت گردو کمتر از مدل تمام ریشه است و معمولاً در داخل و بیرون آن از ریشه گردو استفاده می‎شود.

تخته نرد ریشه گردو
تخته نرد ریشه گردو

مدل‎های مختلف تخته نرد ریشه گردو

تخته نرد ریشه گردو می‎تواند در دو مدل پشت صفحه شطرنجی و تک بازی تولید شود که مدل تک بازی تنها شامل تخته نرد است؛ اما مدل پشت صفحه شطرنجی شامل دو بازی شطرنج و تخته نرد می‎شود. معمولا در این محصولات پشت صفحه شطرنج‎ی و پشت تخته نرد تک بازی، چوب ریشه گردو به کار می‎رود.

طرح ‎های تخته نرد ریشه گردو

هیچ تخته نرد ریشه گردویی شبیه به دیگری نیست و شما با انتخاب این نوع تخته نرد می‎توانید یک محصول منحصر به فرد و تک نسخه را دریافت کنید! در واقع چوب ریشه گردو دارای گره‌ های متعدد و طرح و نقش طبیعی خاص خودش است که موجب تمایز هر تخته با تخته دیگر می‎شود. اما این محصولات را می‎توانید به صورت منبت کاری، معرق کاری، خاتم کاری یا با ترکیب با رزین نیز تهیه کنید.

ابعاد تخته نرد ریشه گردو

تخته نرد ریشه گردو معمولاً در ابعاد ۵۰، ۵۵، ۶۰ و ۶۵ سانتی متر مربع تولید می‎شود که هرچه ابعاد تخته نرد بزرگ‎تر باشد، جاب‎جایی آن سخت‎ تر بوده و قیمت آن افزایش پیدا می‎کند!

استحکام و دوام تخته نرد ریشه گردو

روی تخته نرد ریشه گردو دو لایه پلی‎ استر به کار می‎رود که علاوه بر براقیت و زیبایی آن موجب جلوگیری از نفوذ مایعات به چوب تخته نرد می‎شود. همچنین دو لایه پلی‎ استر به کار رفته به محافظت بیشتر از تخته نرد کمک کرده و از ایجاد خط و خش روی سطح آن جلوگیری می‌کند. بنابراین تخته نرد ریشه گردو کاملاً ضد آب و ضد خش بوده و دوام زیادی دارد. همچنین چوب ریشه گردو نیز استحکام بالایی داشته و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‎دهد. به همین دلیل تخته نرد ریشه گردو به صورت عمری قابل استفاده بوده و همیشه می‎توانید از بازی با آن لذت ببرید.

قیمت تخته نرد ریشه گردو چقدر است؟

قیمت تخته نرد ریشه گردو به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال ممکن است این نوع تخته به صورت کامل از ریشه گردو ساخته نشده باشد که در این صورت قیمت آن کمتر خواهد بود! همچنین طرح تخته نرد می‎تواند به صورت ساده، منبت کاری شده، خاتم کاری، معرق کاری و… باشد که هر یک دارای ارزش متفاوتی نسبت به هم هستند. به همین علت توصیه می‎کنیم وارد وب سایت رویال بلوط شده و با جستجوی عبارت «تخته نرد ریشه گردو» اطلاعات کامل‎تری در رابطه با قیمت این محصولات به دست آورید.

تخته نرد ریشه گردو
تخته نرد ریشه گردو

سوالات متداول

تخته نرد ریشه گردو چه فرقی با تخته نرد چوب گردو دارد؟

چوب ساقه و ریشه درخت گردو با یکدیگر متفاوت بوده و معمولاً استحکام و زیبایی ریشه گردو بیشتر از تنه آن است. به همین دلیل تخته نرد ریشه گردو به دلیل زیبایی و دوام بیشترش ارزش بالاتری نسبت به تخته نرد چوب گردو دارد.

آیا تخته نرد ریشه گردو تماماً از چوب ریشه این درخت تولید می‎شود؟

ممکن است تخته نرد کاملاً از جنس ریشه گردو یا ترکیبی از ریشه و چوب تنه آن باشد. بنابراین در حین خرید این محصولات حتماً به این مسئله دقت داشته باشید.

چرا تخته نرد ریشه گردو تاب برمی‎دارد؟

بعد از برش چوب ریشه گردو، لازم است بین دو تا چهار سال به آن استراحت داده شود. به این صورت چوب ریشه گردو کاملاً خشک شده و احتمال تاب برداشتن آن از بین می‎رود. طبق این توضیحات زمانی تخته نرد تاب برمی‎دارد که چوب آن کاملاً خشک نشده باشد.

در پایان

در این مقاله از رویال بلوط راهنمای خرید تخته نرد ریشه گردو را در اختیار شما عزیزان قرار داده و در رابطه با این محصولات اطلاعات کاملی خدمتتان ارائه کردیم. در صورتی که علاق‎مند خرید تخته نرد ریشه گردو با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید می‎توانید از طریق فروشگاه رویال بلوط اقدام کنید و این محصولات را در مدل‌های بسیار متنوع سفارش دهید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس